KETTŐS:JÁTÉK PRÓBANAPLÓ 2. RÉSZ

2016. 02. 18.

A főpróbahéten arról olvashattok, hogyan készülnek szerepükre az előadás főszereplői, és megmutatjuk a próbákon készült legújabb fotókat is!

Az előadásról röviden:

A kettős:játék, ahogy a cím is sugallja, voltaképpen két történet, két fiatalé, egy magyar lányé és egy külföldi fiúé, akik egy M.M.O.R.P.G. online szerepjáték oldalon ismerkednek meg, és csak az interneten tartják egymással a kapcsolatot. A játéknak megfelelően mindketten létrehoznak maguknak egy virtuális karaktert, egy avatárt, és a virtuális térben a sajátjuk helyett az avatár személyiségükkel léteznek. Tünde, a darab siket főszereplője az internetes játékban Arwenként találkozik Aragornnal, a menekült fiú, Hárun avatárjával. Sokáig nem tudják a másikról, ki ő igazából, és mik a valós körülményei, ennek ellenére – vagy épp ezért – egyre közelebb kerülnek egymáshoz.

3E3A1235

Ezen a héten az előadás főszereplőit, Nizsai Dánielt és Fehér Dánielt, a Kolibri Színház művészeit, illetve vendégművészeinket, Császár Rékát és Bartos Ágnest, a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola növendékét kérdeztük szerepükről. Vajdai Veronika interjúi.

3E3A0786

Nizsai Dániel

A fiú történetében te alakítod a főhőst, Hárunt. Mesélj róla!

Hárun teljesen átlagos fiú, mégis különbözik egy tizenöt éves, magyar kamasztól, mert az élete gyökeres fordulatot vesz, rajta kívülálló okokból el kell hagynia az otthonát. Kénytelen sodródni az eseményekkel, de nem hagyja, hogy az őt körülvevő szörnyűségek elvegyék tőle a reményt, bízik abban, hogy a helyzetéből van kiút. Miközben rengeteg megpróbáltatáson megy keresztül és a sorsa más emberek jóindulatán múlik, erőt ad neki, hogy a cyber térben minden más, minden szebb és jobb. Az interneten keresztül megismerkedik Tündével, vagyis Arwennel, és a vele való kapcsolat átsegíti azokon a nehézségeken, amelyek elé tornyosulnak. Annyira szeretne eljutni a lányhoz, hogy az akaraterő minden útjába kerülő akadályt elgördít.

– Hogy készülsz a szerepre?

Úgy készülök, mint mindig. Egyrészt nagyon sokszor elismétlem a szöveget – kiderült, hogy pont két monológot tudok elmondani az otthonomtól a Kolibri Színházig. A próbákon pedig igyekszem ötletelni. Arra is törekszem, hogy megtaláljam a szerepben rejlő humort. Bár egy nehéz sorsú fiúról van szó, aki méltatlan és szinte abszurd szituációkkal találja szembe magát, nem csak a tragikumát szeretném megmutatni a történetének, hanem azt is, hogy mi támogatja a küzdelmeiben.

3E3A0878

Császár Réka

Te alakítod a fiú történetében Tünde avatárját. Mesélj a szerepedről!

Ez a karakter A gyűrűk ura tündér figurája, de közben egy amazon is, tulajdonképpen egy vágyott én Tünde számára. Amennyire ő a való életben a kifejezésbeli korlátokból adódóan visszahúzódó és bizonytalan, pont annyira határozott és nőies az avatárja. Ugyanakkor nekem Arwenként nem szabad elfelejtenem a lány valódi félelmeit sem, hiszen vannak helyzetek a játékban, amikor ezeket is meg kell mutatni. Kicsit olyan ez, mintha egy másik ember agyával kellene gondolkodnod, mintha folyamatosan kívülről, vagyis ez esetben inkább belülről figyelnéd magad.

– Hogy készülsz a szerepre?

Nagyon izgalmas játéklehetőségeket rejt magában az a kettősség, ami ezt a szerepet jellemzi: gépies, de mégis légies lény, tünde és amazon egyszerre, nem igazi hús-vér karakter, de vannak pillanatok, amikor teljesen emberivé válik. Nagy kihívás megtalálni, hogy a középút helyett hogyan lehet folyamatosan az ellentétes dolgok közt billegtetni ezt a figurát. Ennél a szerepnél tehát nagyon fontos, hogy legyen testtudata az embernek. Nekem például sokat segített ebben a kard, amit a próbafolyamat felénél a kezembe nyomtak. Ez nemcsak egy kellék, hanem egy plusz eszköz is, hiszen amellett, hogy egyfajta erőt ad a karakternek, nagyon sok minden mást is ki lehet vele fejezni. De persze csak akkor, ha én úgy tudom megfogni azt a kardot, hogy a közönség elhiggye, tényleg tudok vele szúrni. Szóval meg kellett tanulnom, hogy forgassam úgy a kardot, hogy annak tétje legyen.

3E3A1522

Bartos Ágnes

Te alakítod a siket lány történetében a főhőst, Tündét. Milyen ez a lány?

Tünde egy siket kamaszlány, aki úgy érzi, nem tud beilleszkedni sehová, még a családjába sem. A siketsége miatt nagyon sok gátlással küszködik, ezért minden idejét az interneten tölti, ahol eltűnnek ezek a korlátok és olyan lehet, amilyen csak szeretne. Kitalál magának egy karaktert, aki által bátrabban tud viselkedni, könnyebben tud barátságokat kötni. De egy idő után rá kell jönnie, hogy nem menekülhet el a problémák elől, mert azok szép lassan beszivárognak az online életébe is. Szembe kell néznie velük és meg kell szeretnie saját magát.

Hogy készülsz a szerepedre?

Mint egy átlagos kamaszlány könnyen bele tudok bújni Tünde bőrébe, mert még emlékszem ezekre a tinédzserkori dilemmákra. Az már nagyobb kihívás, hogy ő egy siket lány. Fokozatosan elkezdtem megismerkedni ezzel a világgal, sokat olvastam erről, filmeket néztem, füldugóval mászkáltam az utcán, meg lenémítva néztem tévét és próbáltam szájról olvasni. Iszonyú nehéz, mert az emberek általában nem figyelnek oda az artikulációra. Lesz majd két jelenetem, amikor jelelnem is kell, úgyhogy azt is elkezdtük már tanulni. Gyönyörű nyelv a jelnyelv, szinte olyan, mint egy koreográfia, nagyon kifejező és persze nagyon nehéz is. Sokat gyakoroljuk, de még elég gyakran hibázunk, viszont már észrevesszük, ha mást mutatunk, és jókat szoktunk derülni azokon az értelmetlenségeken, amik kijönnek, ha valaki összekever két hasonló jelet.

3E3A1563

Fehér Dániel

Te alakítod a lány történetében Hárun avatárját. Mesélj erről a karakterről!

Azért különleges ez a karakter, mert miközben ezekben a jelenetekben úgy vagyok ott, mint Aragorn, a hős, a hadvezér, a király A gyűrűk ura történetből, addig valójában Hárunként kell viselkednem. Ezért folyamatosan olvasom a másik darabot is és próbálok olyan pontokat találni, ahol valami érzelmi szélsőség van, aminek itt is meg kell jelennie. Nagyon érdekes középmezsgye ez színjátszás, mint élő művészet és a számítógépes létezés között, és egy izgalmas kihívás nekünk. Épp most érkeztünk a próbafolyamatban egy olyan akadályhoz, amikor pont ez a kettősség akasztja meg a színészi munkát. A rendező emberi gesztusokat, reakciókat kér, de közben azt is érzékeltetnünk kell, hogy korlátok közé van szorítva a testünk, hiszen ezek a számítógépes figurák csak bizonyos mozdulatokat tudnak megtenni. Pont ez az izgalmas ebben a darabban, hogy egy ilyen szélsőséges helyzetben, hogy tud két ember találkozni, hogy az a flört, ami valójában a két tinédzser között zajlik, hogy tud megjelenni két számítógépes figura által.

Hogy készülsz a szerepre?

Nekem ez az egész próbafolyamat egy érdekes kutatómunka is egyben. Még az elején elhatároztam, hogy most olyan dolgokat is kipróbálok a szerepre való készülésben, amit eddig nem. Nagyon sokfelől próbálom megközelíteni a karaktert: nézek fényképeket, ruhákat meg olyan filmeket is, amik ezt a cyber létezést próbálják megfogni, akár animációs trükkökkel, akár csak színészi játékkal. Például ilyen szempontból izgalmas film az eXistenZ, amiben Jude Law gyakorlatilag csak színészi eszközökkel mutatja meg, hogy milyen egy számítógépes játékban létezni. Nagyon jó színészi eszközöket használ erre, és ezeket én is próbálom beépíteni, mert szerintem nekünk is valami ilyesmi dolgot kell keresnünk, hiszen nálunk sem lesznek hiper-szuper digitális trükkök, amik megoldják ezt helyettünk azzal, hogy átmaszkírozzák a színész arcát.

Kérdezett: Vajdai Veronika

Fotók: Mestyán Marcell

Teaser

 

A próbákról képekben:

3E3A1400

1.

3E3A0902

2.

3E3A0805

3.

3E3A1150

4.

3E3A1080

5.

3E3A1168

6.

3E3A1292

7.

3E3A1485

8.

3E3A1624

9.

3E3A1658

10.