színházi audio-séta
Urbán legendák – A tartozás
Apa és fia elindulnak, hogy behajtsák a tartozást. Bejárják Terézváros utcáit a Jókai tértől a Nyugatiig, de csak a múlt szilánkjait találják: egy elveszett rendszerváltás korabeli kiállítás tárgyait, egykor jobb időket megélt hajléktalant, egy-egy pillanatot az örökké változó, sokat látott Nyugati tér eseményeiből. A meglepetésekkel teli, szürreális séta a pályaudvar melletti bevásárlóközpont megidézett megnyitójával ér véget. “Hazaértünk. Itthon vagyunk.”
Fontos információk:
Kérjük, hogy az előadás kezdése előtt fél órával érkezzenek a színház előacsarnokába.
Az előadáshoz applikáció letöltése és QR kód beolvasása szükséges, ezért kérjük, feltöltött mobiltelefonnal érkezzenek.
A letöltésben kollégáink az előadás kezdés előtt segítenek.
Az előadást gyenge eső estén is megtartjuk, kérjük, hogy esőkabátot vagy esernyőt hozzanak magukkal és kényelmes cipőben érkezzenek.
Fehér Renátó Kaleidoszkóp című írása felhasználásával írta TASNÁDI ISTVÁN
Szereplők:
CSERNÁK NORBERT
DARVAS BENEDEK
ERDEI JULI
KORMOS GYULA
KŐSZEGI MÁRIA m.v.
KRAUSZ GÁBOR
MÉSZÁROS TAMÁS
NIZSAI DÁNIEL
RUSZINA SZABOLCS
valamint a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Iskola drámatagozatos diákjai
Díszlet-, jelmeztervező – PAJOR PATRÍCIA, HERMAN ANETT
Audio-séta technikai koordinátor – MARIUS ZOSCHKE (DE)
Helyspecifikus koreográfia – AGNIJA SEIKO (LT)
Kiterjesztett valóság (AR) tervező – KIRÁLYHÁZI CSABA
Zene – MONORI ANDRÁS
Interaktív hang – MÁRTON PÉTER
Motion capture dublőz – LAURA WALTZ (DE/FR)
Műszaki kivitelezés – FARKAS ISTVÁN
Rendezőasszisztens – HAJSZ ANDREA
Rendező – VIDOVSZKY GYÖRGY
Az audio-séta időtartama kb. 85 perc.
Fontos információk:
Kérjük, hogy az előadás kezdése előtt fél órával érkezzenek a színház előacsarnokába.
Az előadáshoz applikáció letöltése és QR kód beolvasása szükséges, ezért kérjük, feltöltött mobiltelefonnal érkezzenek.
A letöltésben kollégáink az előadás kezdés előtt segítenek.
Az előadást gyenge eső estén is megtartjuk, kérjük, hogy esőkabátot vagy esernyőt hozzanak magukkal.
A program a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében a Budapest Brand közreműködésével valósul meg.
Az előadás a PlayOn! New Ways of Storytelling with Immersive Technologies európai színházi együttműködés támogatásával jön létre.
Koprodukciós partner: Akademie für Theater und Digitalität (Dortmund)
Külön köszönet:
Terézváros Önkörmányzata, Terézvárosi Vagyonkezelő Nonprofit Zrt., MÁV, Magyar Telekom Nyrt., Játékszín, Golden Dániel, Parti Nóra
Remete Marcell, Kultúrbrigád, Star Kebab török éttererm, Lőkös Ildikó, 6szín
Bemutató: 2024. május 4.
„Az Urbán legendák egy színházi audio-séta lesz, ami a Kolibri Színháztól indul. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a nézők kapnak egy fejhallgatót, elindulunk, és miközben bandukolunk, mindenfélét hallanak és látnak az utcán (…) Elképzeléseim szerint ez talán néha a filmélményre fog hasonlítani: miközben mindent hallanak, nagytotálban látják a jeleneteket valós helyszíneken. (…) 15 év feletti fiatalokat és felnőtteket is várunk, egyetlen egy dolgot kérünk tőlük: legyenek nyitottak, kalandvágyók, ne egy hagyományos előadásra számítsanak. A magunk részéről megpróbáltunk bevetni mindent, hogy ez a darab izgalmas és profi legyen. Ebben nagy segítséget adott nekünk a PlayOn!, az az európai együttműködés, amelyben a Kolibri Színház már évek óta részt vesz. Olyan külföldi szakemberekkel tudtunk együtt dolgozni, akik ebben a műfajban már nagyon járatosak. Az audio-séta technika hátterét és rendszerét a német Marius Zoschke találta ki, akik jelenleg a Rimini Protokollban dolgozik. Az egyik vezető litván koreográfus, Agnija Šeiko készíti a koreográfiát, ugyanis az előadásba bevontunk húsz tinédzsert is, akik különböző helyszíneken fognak feltűnni. A dortmundi Színházi és Digitális Akadémián készítettünk motion capture felvételeket, hogy egy avatárt is meg tudjunk jeleníteni. Ezeket mind megpróbáltuk az előadás szolgálatába állítani” – „Mindent megteszünk, hogy a néző minél gazdagabb élményhez jusson” – Interjú Vidovszky Györggyel – Deszkavízió – Flaisz János interjúja
„A legnagyobb élmény az unikális világteremtés, melynek legfontosabb eszköze a fejhallgató, amit minden néző megkap. Ezen a szereplők valós idejű párbeszédei mellett zenét hallunk, elmélkedéseket, dokumentumrészleteket. A varázslat abban áll, hogy ez a hangkompozíció elkülönít minket a való világtól, egyúttal bevon egy másikba. Pontosabban: megterem a művészileg létrehozott világ és a való világ egyfajta (újfajta) ötvözete. El is különülünk az utcaképtől, és bele is olvadunk” – Harmat György írása, Facebook bejegyzés