3–6 éveseknek

Marék Veronika

Kippkopp és Tipptopp

I. félév

Marék Veronika népszerű gesztenye-hőseit kísérhetjük el e kalandos, zenés kirándulásra. Kippkoppal közösen fedezhetjük fel erdő-mező kis lakóit, és szurkolhatunk, hogy megtalálja-e társát, akit oly régóta keres, és aki olyan nagyon hasonlatos hozzá. Hát persze! Már jön is helikopter-falevélen Tipptopp, a gesztenye-lány… Kippkopp, Tipptopp, hipp-hopp, és már kész is a varázslatos erdei mese.

Az előadás időtartama 40 perc.

Bemutató: 2009. szeptember 26.

Játsszák: 
Alexics Rita
Bodnár Zoltán

Író, dalszövegszerző: Marék Veronika
Díszlettervező: Opra Szabó Zsófia
Zene: Novák János
Rendező munkatársa: Horváth Csilla
Rendező: Tisza Bea

December 20. csütörtök 10:30
December 22. szombat 9:30
December 22. szombat 11:00
Január 17. csütörtök 10:30
Január 18. péntek 10:30
Január 19. szombat 9:30
Január 19. szombat 11:00

És hogyan találhat valaki barátra? Hát ha játszik! A Kolibri Fészekben Kippkopp története erről szól, a kisgyermekkor legfontosabb szociális kérdéséről: ki játszik velem? (…) Az előadás hűen adaptálja Marék Veronika klasszikus könyvét (Kippkopp a fűben), a rendező (Tisza Bea) és a játszók nem alkottak új jeleneteket, a dialógusokat sem írták újra, hanem a játéklehetőségeket keresték meg a jeleneteken belül. A könyv nyitott, kíváncsi, ám alapvetően szemlélődő hőse helyett Bodnár Zoltán gesztenyegyereke aktívan keresi a kapcsolatot azzal, amit meglát: megpróbálja játékba vonni. S ettől lesz ez az egész figura eleven, kedves, szerethető. No meg attól, hogy maga a báb is gyönyörű, élő: súlya és ragyogása van. (…)

Kippkopp történetéhez egy másik, erre rímelő, szerkezetében hasonló (mert szintén a különböző állatokkal való találkozásokra épülő) történetet fűztek az előadás alkotói. Tipptopp találkozásainak alapkérdése: az vagyok-e, aminek látszom? Alexics Rita gesztenyelánya számára a kapcsolatteremtés eszköze a hasonulás, a tétje pedig az otthonra, társra találás, végső soron az életben maradás. (…)

Novák János dalai (Marék Veronika versikéire) egyszerűen kötik össze a jeleneteket, vezetik a figyelmet, és az ismétlések révén teszik egyre belakhatóbbá az előadást. Sőt napokkal később is felidézik azt, amikor a gyerekek dúdolni kezdik a dalokat. – Játszol velem? – Ellenfény.hu, Szűcs Mónika írása