14 éves kortól

Az eredetiből átdolgozta - Eck Attila és Vidovszky György

Áruló

Kolibri Pince (VI. Andrássy út 77.)

A lány veszélyben van, egyszerre bujkál befolyásos anyja és egy titokzatos aktivista elől. Senkiben sem bízhat, úgy érzi, minden lépését figyelik, követik, ezért úgy dönt, a saját kezébe veszi az irányítást: mindent technikai lehetőséget bevet, hogy szemmel tartsa üldözőit. Társa az akcióban egy egyszerű pizzafutár, aki – a nézőkkel együtt – próbál segíteni a lánynak. A tét nem kicsi: biztonság vagy szabadság, kontroll vagy veszélyekkel teli jövő. Hős legyen a lány vagy áruló?

A PlayOn! nemzetközi együttműködésben készült – ‘interaktív nyomozójátéknak’ titulált – előadás a maga nemében egyedi vállalkozás: a fordulatokkal tarkított eseménysort a nézők egy telefonos applikáció segítségével alakítják, befolyásolják, így a nézők valóban résztvevőknek érezhetik magukat, nem csak passzív szemlélődőnek. A döntés a kezükben van.

A Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház, a University of York (UK) és a Teatr Ludowy (Lengyelország) koprodukciója.

Külön köszönet az Eötvös10 munkatársainak a külső felvételek létrejöttéért.

Előbemutató: 2022. június 4.

Bemutató: 2022. október 15.

     

 

Szereplők:

Török Bernadett, a CÉG főosztályvezetője  – Tisza Bea

Emma (NullPolgár) – Nyirkó Krisztina

Ádám (Vero17) – Krausz Gábor

Futár – Nizsai Dániel


Esther Richardson és Cecilie Lundsholt „Traitor” című eredeti műve alapján, 

Rupp Anikó fordításának felhasználásával írta:

Eck Attila és Vidovszky György 

Díszlet, jelmez – Pajor Patrícia, Herman Anett

Szoftver fejlesztés – Ben Kirman (UK)

Webdesign – Gidró Nándor

Zene – Monori András

Technikai kivitelezés – Farkas István

Admin – Fekete Balázs / Keszte Bálint

Videófelvétel – Bárdi Gergő, Albert Kinga

Klipek – Krausz Attila, Ab Ovo Stúdió

Színházi nevelési konzulens – Gyevi-Bíró Eszter

Rendezőasszisztens – Hajsz Andrea

Rendező – Vidovszky György

November 21. hétfő 17:00
November 21. hétfő 19:30 - zártkörű előadás
November 22. kedd 17:00
November 22. kedd 19:00 - zártkörű előadás
December 9. péntek 17:00
December 12. hétfő 17:00
Január 12. csütörtök 15:00
Január 13. péntek 16:00

“Amit átélünk, valóban ‘interaktív’ és valóban ‘nyomozójáték’, ahogy a műfaji meghatározás mondja. Izgalmas, élvezetes, aktuális, fontos, elgondolkodtató, és – egy művet tudni kell befejezni – az utolsó pillanataiban még katartikus is. A ‘multimédiás’ feldolgozás (élő színház, videó, mobiltelefon) minden elemében funkcióval bír. Választásaink jelentőségével szembesít minket. Gratulálok az alkotóknak, valamennyien remek munkát végeztek” – Harmat György filmkritikus Facebook posztja

“A digitális interakció sokkal jobban megmozgatja a nézőt a Kolibri Pince Áruló című ifjúsági előadásában, mint a hagyományos részvétel. Már csak emiatt is megéri látni a produkciót. (…) Sötét, mégis stílusos térbe érkezünk, ahol a kivetítők, a videó, alapvetően a technológia dominál, a látvány- és jelmezterv Pajor Patrícia és Herman Anett nevét dicséri. A kosztümök egyszerre maiak és kissé jövőszerűek, jól illeszkednek a darab kérdésköréhez. A szereplők nagyjából fele-fele arányban tűnnek föl a színen és a felvételeken, így az előadás két térben valósul meg. A térfigyelő kamera snittjei leképezik az állandó megfigyeltség érzetét, emellett Monori András gépzenéje és az imázsfilmek örökké emlékeztetnek minket a virtuális létre. A négy színész játékát valójában egy egész stáb munkája egészíti ki még a színpadon is. (…) Vidovszky György rendezését érdemes többször megtekinteni, hiszen a játék minden alkalommal közönségéhez igazodik. A színészgárda munkáján érződik az állandó készenlét, hiszen kevés az esély rá, hogy kétszer ugyanaz az akciómese születik meg a színpadon” – “Akciómese a föld alatt” – Népszava, Rosznáky Varga Emma írása

“Mondható ifjúsági thrillernek, ugyanakkor ennek az előadásnak van egy sokkal fontosabb vetülete – ami egyben meg is indokolja, hogy miért építettük be az okostelefonokat. A történet digitális eszközök segítségével történő megfigyelésről szól. A nézőnek menetközben ezzel kapcsolatban kell kisebb-nagyobb döntéseket meghoznia, sőt, a legvégén is az ő kezében van a legfontos döntés. Az egész előadás erről szól: a döntésről, a felelősségről, arról, hogy nem lehet kibújni ezek alól” – Vidovszky György rendező a Deszkavíziónak adott interjúban (“Fontosnak tartom, hogy egy előadás ne állításokat fogalmazzon meg, hanem kérdéseket tegyen fel” – Interjú Vidovszky Györggyel) 

“A Kolibri Pincében minket, nézőket is bevonnak a történet alakításába, amely azt a kérdést feszegeti, hogy milyen célból és milyen határig fogadható el az emberek megfigyelése. És ha már a Pegazus programok korában élünk, az alkotók sem a kőkorszaki, kézfeltartással szavazós módszert választották a bevonásunkra (…). A kütyüzés és a szabadulójátékokra hajazó építkezés nyilván közel áll a kamasz célkorosztályhoz, az animáció és a nézői közreműködés élménye plusz izgalmat, érdekességet visz az előadásba” – “Szokatlan szemszögek” – Színház.net, Turbuly Lilla kritikája