14 éves kortól

Kiss Márton:

A méhek istene

Kolibri Pince (VI. Andrássy út 77.)
II. félév

A méhek istene. Egy ember. Egy hírhedt ember. Egy mindenki által közismert személy, ahogy eddig még senki sem látta, és ahogy még senki nem gondolt rá. Történetünk középpontjában egy háromfős család áll: apa, anya és fiuk összetett, szövevényes lélektani viszonya. A készülő előadás célközönsége alapvetően a 13-18 éves korosztály, de rajtuk keresztül közvetve megszólítjuk a tizenéveseket tanító pedagógusok és a szülők generációját is. Mindezt játékosan, humorosan, de komolyan véve a témát, a történetet, és a történelmet. 

Az előadást 14 éves kortól ajánljuk.

Az előadás időtartama kb. 80 perc szünet nélkül.

Bemutató: 2019. december 7.

 

2022-ben a X. JUBILEUMI KAPOSVÁRI ASSITEJ NEMZETKÖZI GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGI SZÍNHÁZI BIENNÁLÉ-n 

KELETI ISTVÁN-DÍJ-ban részesült

színészi díj ifjúsági színházi előadásban nyújtott teljesítményért:

Grisnik Petra, Ruszina Szabolcs és Szanitter Dávid
 

Szereplők:

Grisnik Petra m.v.
Mészáros Tamás
Ruszina Szabolcs

Sipos György m.v.

 

Dramaturg: Horváth Péter
Látványtervező: Polgár Péter
Zeneszerző: Sulyok Benedek
Szcenikus: Farkas István
A tervező munkatársa: Reymeyer Dóra
A rendező munkatársa, súgó: Vajdai Veronika

Író és rendező: Kiss Márton

Április 25. csütörtök 17:00
Április 26. péntek 16:00
Május 17. péntek 16:00
Május 21. kedd 17:00

„Fotósunk, Éltető Anna a Kolibri Színházban járt A méhek istene előadás fotóspróbáján, és teljesen el volt ragadtatva a látottaktól. Ezt írta a képekhez kommentárnak:
‘…Huhh…mondhatnám azt is, hogy a téma a családon belüli erőszak… de mondhatnám azt is, hogy a végén annál jóval nagyobbat üt ez az előadás, mint amit egy ifjúsági színháztól elvárunk. Maradjunk annyiban, hogy a kínált drámapedagógia foglalkozás a darab végén ajánlott. Középiskolásokkal sok témát feldolgozhatunk ezzel. ‘
A produkció főszerepeit Grisnik Petra m. v., Szanitter Dávid, Ruszina Szabolcs és Mészáros Tamás alakítják” – a Közönség.hu ajánlója.

„Látunk egy apa-anya-fiú hármast, akik alapvetően szeretik egymást, de valahogy mégsem képesek azt adni a többieknek, amit azok várnának tőlük. (…) A zsarnoki apák, akik a családjuk feletti uralkodással kompenzálják sikertelenségüket egyéb területen, láthatóan veszélyesek a társadalomra, és a minta elkerülhetetlenül öröklődik. Az előadás közepe táján válik egyértelművé, hogy kiről is van szó, bár a bűvös név még csak jóval később hangzik el, és nyilván gyerekfüggő lesz, hogy kinek mikor esik le a tantusz. Az előadás legvégére már ez egészen evidens, amikor a díszlet elemei is összeállnak” – Mezei Néző blog

„Csend. Döbbenet. Satuba szorított mellkas. Ezek után én mégsem akarok már jó gyerek lenni. (…)

Az előadás egy igazi kirakós. Építkezése tökéletesen idézi a legfeszültebb, legmeglepőbb fordulatokban bővelkedő filmeket. (…) Sokáig egy hétköznapi bántalmazó család történetét követhetjük nyomon, hogy aztán a szakirodalomból, a híradóból vagy a filmekből fájóan ismerős forgatókönyv alapján haladjunk velük az elkerülhetetlen végkifejletig.” – „Én akarok lenni a legjobb gyerek a világon!” – Prae.hu, Dósa Judit írása

„A Kiss Márton által írt és rendezett A méhek istene ezt a holt, ezt az egészen veszedelmes, örvényszerű létállapotot és a minden abból következőt teregeti ki elénk a Kolibri Pincében – megmutatva, hogy ezekből a felnőttektől érkező, „jó szándékúnak” szánt imperatívuszokból aztán egészen veszedelmes végeredmények fejlődhetnek” – „Legyél jó gyerek!” – Pótszékfoglaló.hu, Csatádi Gábor írása

„A családon belüli erőszak személyiségformáló erejéről szól A méhek istene. Noha a Kolibri Színház által bemutatott előadás tizennégy éves kortól ajánlott, bennem felnőttként is erős nyomot hagyott. Szembesítő hatással lehet azokra, akik a fizikai vagy a passzív bántalmazás, illetve a lelki terror valamely formáját átélték gyerekkorban, és érzékenyíti a többieket, akik nem észlelik környezetük poklát.” – „Pszichohistória” – SpirituszOnline, Kollár Zsuzsanna írása