14 éves kortól

Kiss Márton

A méhek istene

A méhek istene. Egy ember. Egy hírhedt ember. Egy mindenki által közismert személy, ahogy eddig még senki sem látta, és ahogy még senki nem gondolt rá. Történetünk középpontjában egy háromfős család áll: apa, anya és fiuk összetett, szövevényes lélektani viszonya. A készülő előadás célközönsége alapvetően a 13-18 éves korosztály, de rajtuk keresztül közvetve megszólítjuk a tizenéveseket tanító pedagógusok és a szülők generációját is. Mindezt játékosan, humorosan, de komolyan véve a témát, a történetet, és a történelmet. 

Az előadást 14 éves kortól ajánljuk.

Az előadás időtartama kb. 80 perc szünet nélkül.

Szereplők:

Grisnik Petra m.v.

Mészáros Tamás

Ruszina Szabolcs

Szanitter Dávid

 

Dramaturg: Horváth Péter

Látványtervező: Polgár Péter

Zeneszerző: Sulyok Benedek

Szcenikus: Farkas István

A tervező munkatársa: Reymeyer Dóra

A rendező munkatársa, súgó: Vajdai Veronika

 

Író és rendező: Kiss Márton

Február 7. péntek 16:00
Február 10. hétfő 17:00
Március 3. kedd 19:00
Március 5. csütörtök 19:00
Március 6. péntek 17:00
Április 28. kedd 18:00
Április 30. csütörtök 18:00

“Fotósunk, Éltető Anna a Kolibri Színházban járt A méhek istene előadás fotóspróbáján, és teljesen el volt ragadtatva a látottaktól. Ezt írta a képekhez kommentárnak:
‘…Huhh…mondhatnám azt is, hogy a téma a családon belüli erőszak… de mondhatnám azt is, hogy a végén annál jóval nagyobbat üt ez az előadás, mint amit egy ifjúsági színháztól elvárunk. Maradjunk annyiban, hogy a kínált drámapedagógia foglalkozás a darab végén ajánlott. Középiskolásokkal sok témát feldolgozhatunk ezzel. ‘
A produkció főszerepeit Grisnik Petra m. v., Szanitter Dávid, Ruszina Szabolcs és Mészáros Tamás alakítják” – a Közönség.hu ajánlója.

“Látunk egy apa-anya-fiú hármast, akik alapvetően szeretik egymást, de valahogy mégsem képesek azt adni a többieknek, amit azok várnának tőlük. (…) A zsarnoki apák, akik a családjuk feletti uralkodással kompenzálják sikertelenségüket egyéb területen, láthatóan veszélyesek a társadalomra, és a minta elkerülhetetlenül öröklődik. Az előadás közepe táján válik egyértelművé, hogy kiről is van szó, bár a bűvös név még csak jóval később hangzik el, és nyilván gyerekfüggő lesz, hogy kinek mikor esik le a tantusz. Az előadás legvégére már ez egészen evidens, amikor a díszlet elemei is összeállnak” – Mezei Néző blog

“Csend. Döbbenet. Satuba szorított mellkas. Ezek után én mégsem akarok már jó gyerek lenni.”

“Az előadás egy igazi kirakós. Építkezése tökéletesen idézi a legfeszültebb, legmeglepőbb fordulatokban bővelkedő filmeket. (…) Sokáig egy hétköznapi bántalmazó család történetét követhetjük nyomon, hogy aztán a szakirodalomból, a híradóból vagy a filmekből fájóan ismerős forgatókönyv alapján haladjunk velük az elkerülhetetlen végkifejletig.” – “Én akarok lenni a legjobb gyerek a világon!” – Prae.hu, Dósa Judit írása

“A Kiss Márton által írt és rendezett A méhek istene ezt a holt, ezt az egészen veszedelmes, örvényszerű létállapotot és a minden abból következőt teregeti ki elénk a Kolibri Pincében – megmutatva, hogy ezekből a felnőttektől érkező, „jó szándékúnak” szánt imperatívuszokból aztán egészen veszedelmes végeredmények fejlődhetnek” – “Legyél jó gyerek!” – Pótszékfoglaló.hu, Csatádi Gábor írása