Krausz Attila
Tipli
Kolibri Pince (VI. Andrássy út 77.)
Krausz Attila
TIPLI
személyes hangvételű (út)keresés
A színészek improvizációnak felhasználásával színpadra alkalmazta: Tasnádi István
Egy lakótelepen tengődő srác, Peti elhatározza, hogy külföldön próbál szerencsét, megmutatja a többieknek, hogy neki sikerülni fog, kezd valamit az életével. De hamar kiderül, hogy nem ilyen egyszerű az egész: az induláshoz pénz kell, ráadásul nem is kevés. Akár mindenáron.
„Elmegyek valami tengerpartra rákhalásznak, milliomos leszek, aztán csak nyírom a füvet, mint a Forest Gump, elhiszed?”
Az előadás időtartama 90 perc szünet nélkül.
Bemutató: 2020. szeptember 11.
SZEREPLŐK:
Bárdi Gergő m.v.
Kőszegi Mari m.v.
Krausz Gábor
Nizsai Dániel
Dramaturg: Tasnádi István és Vidovszky György
Díszlet- és jelmeztervező: Illés Haibo
Zeneszerző: Monori András
Dalszöveg: DSP
A rendező munkatársa: Hajsz Andrea
Dramaturg-asszisztens: Oláh Borbála Luca, Kovács Blanka
Rendező: Vidovszky György
„Tasnádi Istvánt és Vidovszky Györgyöt régi, bejáratott munkakapcsolat fűzi össze; közös produkcióik közül csak a Kolibri Színházból emlékezhetünk a Cyber Cyranóra és a kettős:játékra. Ezúttal Krausz Attilát „vették be” alkotói körükbe, akinek 2017-ben megjelent Tipli című regénye már a második kiadásnál tart. A mű alkalmas alapanyag ahhoz, hogy Tasnádi és Vidovszky érvényes ifjúsági színházi előadást készítsen belőle. Olyat, ami mondjuk a 14+-os nézők számára megragadó, a szülő- és nagyszülő-korosztály számára pedig egészségesen rettentő. Olyat, ami egyszerre hűvös és keserű, energikus és melankolikus, zordan humoros és drámai.” – „Szerenkénti döntő” – SpirituszOnline, Stuber Andrea írása
„Az előadás kérdésfelvetései így rendkívül érvényesek akkor is, ha a közeg, amelyet megjelenít, valójában nem annyira rezonál a mostani kamaszok világára. Ráadásul Vidovszky rendezése és a színészek összjátéka annyira jó ritmusú és vicces, hogy a közönség egy pillanatra sem unja el magát a nézőtéren. Nizsai Dániel kedves, átlagos srácot alakít, akivel könnyű együtt éreznünk, Krausz Gábor, Kőszegi Mari és Bárdi Gergő pedig több mellékszerepben teszik nyüzsgővé és szórakoztatóvá azt a külvárosi világot, amelyben a főszereplő mozog.” – „Csak innen el” – Revizor – a kritikai portál, Puskás Panni kritikája