A méhek istene – avagy a világ legjobb gyereke

A méhek istene. Egy ember. Egy hírhedt ember. Egy mindenki által közismert személy, ahogy eddig még senki sem látta, és ahogy még senki nem gondolt rá. Történetünk középpontjában egy háromfős család áll: apa, anya és fiuk összetett, szövevényes lélektani viszonya. A készülő előadás célközönsége alapvetően a 13-18 éves korosztály, de rajtuk keresztül közvetve megszólítjuk a tizenéveseket tanító pedagógusok és a szülők generációját is. Mindezt játékosan, humorosan, de komolyan véve a témát, a történetet, és a történelmet. 

Az előadást 13 éves kortól ajánljuk.

Almássy Bettina, Csúszda

Kolibri Pince (VI. Andrássy út 77.)

na, Totál flúgos csajok 😛

Egy szerelem <3

Egy csöcsös kép XDD

S valami végleg megváltozik :’(

FeketeBárány, FarkatlanFarkas :@

Káosz, sötétség, gumicukrosbácsi :/

Csúszda LOL

 

Modern Piroska és a farkas-történet egy tinédzser lány online térben bolyongásáról, egy minduntalan megjelenő, el nem fogadott anyai kézről, az erdőben való eltévedésről, a kiútkeresés kilátástalanságáról, a helyes útról való letérés kínjairól, az öntudatlan önpusztító önvédelemről, ahonnan egyenes út vezet a legvéresebb Farkas asztalára, aki mindig készen áll enni!  

Az előadás létrejöttét az NKA támogatta.     

Az előadás időtartama kb. 45 perc + 45 perc feldolgozó foglalkozás 

Novák János: Szép Ernő dalok

Novák János utóbbi hónapokban született Szép Ernő dalait Bornai Szilveszter, Kecskeméti Gábor és Tóth Tamás zenei közreműködésével hallhatjuk. Prózát mond: Horváth Péter.

Már megint kezdik!

Kolibri Pince (VI. Andrássy út 77.)
I. félév

A darab tizenkét év körüli “hőse” Hicks, kettesben él az anyjával, amióta szülei elváltak. Most azonban úgy tűnik, az apja esetleg visszaköltözik hozzájuk. Jó lesz ez így? – Az elvált szülők gyermekének problémáját rendhagyó módon felvető mű kiskamasz szereplői maguk is most kezdik megtapasztalni a barátság, együttlét, különlét, őszinteség, empátia különféle formáit, hogy a történet végére nyitottabbá, befogadóbbá váljanak. Hogy a papa végül hazaköltözik-e az egyelőre maradjon titok…

Az előadás időtartama szünet nélkül kb. 60 perc.

Bemutató: 2016. december 3.

Bűn és bűnhődés

 

Egy ifjúsági- osztálytermi monodráma kétszer negyvenöt percben foglalkozik az elgondolás alapjául szolgáló  Bűn és bűnhődés című Dosztojevszkíj regénnyel és annak gondolatiságával.

A komplex színházi nevelési program célja, hogy körüljárja a bűn fogalmát, mialatt főként az alábbi kérdésekre keresi a választ: Mi a bűn? Miért kell egy “rossz” cselekedet után bűnhődnünk? Miért zárnak el embereket? Mi gátol bennünket abban, hogy bűncselekményt kövessünk el?  

Az előadásnak egyetlen szereplője van, mert így válik igazán hangsúlyossá, hogy mennyire magányos “ügy” a bűn elkövetését követő feldolgozás időszaka. A helyszín egyfajta metaforaként szolgál, a társadalomban szabadon élő emberek illuzórikus szabadságáról, hogy habár szabadon élünk, mégis mindenkinek megvan a saját börtöne.

Az előadás mellőz minden szcenikai megoldást. Díszlet, jelmez, és kellék nélkül, a legegyszerűbb módon a személyesség eszközével próbál meg hatni, gondolatokat ébreszteni. A megszokott színházi eszközök hiánya is azt fejezi ki, hogy nem egy tőlünk távoli figura Raszkolnyikov, hanem egy “közülünk” való ember.

 Az előadás időtartama szünet nélkül kb 60 perc.

Klamm háborúja

Kolibri Pince (VI. Andrássy út 77.)

Az iskola kényszer. Mindig is az volt, és mindörökre az is marad, és tanár és diák egyaránt éppen ennek a kényszernek köszönheti, hogy egyáltalán létezik. Mindig reméltem, hogy valaki belátja egyszer ezt, hogy egy szép napon levelet kapok egy volt diákomtól, hogy Klamm tanár úr, önnek igaza volt. És tudják, mi a vicc? Hogy sose kaptam ilyen levelet, egyet se. Mindegy, spongyát rá.

Kai Hensel 2002-ben Német Ifjúsági Színházi Díjjal elismert monodrámája egy tanár és egy osztály különös háborújának története. A tanulók levélben tudatják némettanárukkal, hogy őt tartják felelősnek az előző tanévben, az érettségi előtt öngyilkosságot elkövető iskolatársuk haláláért. Hadüzenetükben teljes ellenállást, igazi passzív rezisztenciát hirdetnek. Klamm tanár úr megpróbál a normális iskolai keretek között tovább tanítani, ám ebben az osztályban ez már nem lehetséges. Majd ő is meghirdeti saját háborúját, immár az egész iskola, valamennyi kollégája és az igazgató ellen. Abban reménykedik, hogy a diákokat ebben a furcsa háborúban maga mellé tudja állítani. Ők azonban továbbra is hallgatással válaszolnak egyre őrültebb megnyilatkozásaira. Jelenetről jelenetre foszlik le az elvárásoknak megfelelő viselkedés és modor hősünkről, aki végképp elveszítve a talajt lába alól, olyan tabukat is néven nevez, melyek az iskolai konvenciók alapjait kérdőjelezik meg.

Scherer Péter egy tanóra hosszúságú, kicsengetésekkel tagolt játéka a Németországban egyre népszerűbb osztályteremszínház első magyarországi adaptációja. A kamaszoknak szóló új, színházi műfaj iskolákban, osztálytermekben szembesíti a diákokat azokkal a sajátos problémákkal, melyekkel a mindennapi iskolai élet során találkoznak. Szórakoztatva, elgondolkoztatva segít fejleszteni a tizenévesek kommunikációs-, konfliktuskezelési és empatikus készségét. A darab sajátos dialógusa, melyben Klamm mondataira minden alkalommal a diákok némasága felel, akár a görög sorstragédiák, a főhős bukásával végződik.

Érzünk-e katarzist, vagy bármilyen elégtételt Klamm furcsa bocsánatkérését hallva? Vagy elnyeri, akár a legcsekélyebb mértékben is csodálatunkat riasztó őszintesége? Ezekre a kérdésekre az előadásokat követő beszélgetések során egymásnak kell megfelelniük az osztályteremben maradt diákoknak és tanároknak. A válaszok segítséget adhatnak mindnyájuknak a másik oldal, és saját helyzetük jobb megértéséhez.

Az előadás időtartama 70 perc.

Bemutató: 2008. január 19.