Hatályos: 2020. február 18. napjától
I. rész: Adatkezelő személye és elérhetőségei
1. Ki kezeli az Ön adatait adatkezelői minőségben?
Kolibri Színház Nonprofit Kft.
- székhely: 1061 Budapest, Jókai tér 10.
- postacím: 1372 Budapest 5. Pf. 385
- adószám: 23395778-2-42
- cégjegyzékszám: 01-09-963641
- képviseli: Novák János ügyvezető igazgató
- weboldal:https://kolibriszinhaz.hu
- központi telefonszám: +36 1 353 46 33; +36 1 353 44 65 (munkanapokon: 10.00 – 18.00)
- központi e-mail:info@kolibriszinhaz.hu
2. Hogyan ér el minket adatkezelési kérdésekkel, problémákkal kapcsolatosan?
Keressen minket bátran az alábbi elérhetőségeken, a gyors és bizonyítható ügyintézés érdekében kérjük, hogy elsősorban e-mailen vegye fel velünk a kapcsolatot!
- Kolibri Színház Nonprofit Kft.
- adatvédelmi tisztviselő: Szöllősi Ilona Julianna
- elérhetősége: e-mailen adatvedelem@kolibriszinhaz.hu vagy postai úton a fenti postacímen.
II. rész: Különböző adatkezelések részletes ismertetése
1. Szerződéses kapcsolattartói adatkezelés
Szerződéses kapcsolattartói adatok kezelése körében azoknak a személyeknek kezeljük azon személyes adatait, amelyek vagy nyilvánosak (pl. weboldalon közzé lettek téve), vagy amelyekhez az ügyfeleinktől jutunk hozzá (pl. névjegykártyán, szerződésben illetve egyéb módon).
Az adatkezelés célja:
- szerződések megkötése,
- szerződések teljesítése,
- hatékony kapcsolattartás,
- az ügymenet folytonosságának biztosítása.
A kezelt adatok köre:
- név,
- beosztás,
- céges (munkahelyi) cím, ideértve az egyéni vállalkozót is (székhely/telephely/működési hely),
- céges (munkahelyi) telefonszám (vezetékes és/vagy mobil), ideértve az egyéni vállalkozót is,
- céges (munkahelyi) e-mail cím, ideértve az egyéni vállalkozót is,
- céges (munkahelyi) fax szám, ideértve az egyéni vállalkozót is.
Ha egyéni vállalkozó a szerződő fél, akkor nem munkahelyi, illetve céges adatokat kezelünk, hanem azokat az adatokat, amelyeket az egyéni vállalkozó a szerződéskötéssel kapcsolatosan részünkre megad, illetve a honlapján vagy névjegykártyáján feltüntet.
Adatkezelés jogalapja:
- Egyéni vállalkozókkal kötött szerződés esetén, ha a szerződéskötő fél a kapcsolattartó is, akkor a szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja).
- Egyéb jogalanyokkal kötött szerződések esetén a jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja), amely itt a szerződések megkötése, teljesítése, hatékony kapcsolattartás és ügymenet biztosítása.
Adatőrzés ideje:
a szerződéses kapcsolattartói adatokat a szerződések hatálya alatt, illetve azt követően a vonatkozó szerződés megszűnésétől számított mindenkori adó elévülési határidő lejártáig őrizzük meg, amely a jelen tájékoztató kiadása időpontjában 8 év, és amely az adatközléssel kezdődik.
2. Ügyfélszolgálati adatkezelés
Az info@kolibriszinhaz.hu és/vagy a kolibriszervezes@gmail.com e-mail címekre beérkező, továbbá a +36 1 353 4633, +36 1 353 4465, +36 1 311 0870, +36 1 312 0622 és + 36 30 637 7483-as telefonszámokon felvett, valamint a székhelyünk címére (postafiók címre) érkező ügyfélszolgálati megkeresések során begyűjtött személyes adatokat azok a munkavállalók kezelik megfelelő hozzáférési jogosultságokkal, akiknek a munkakörét érinti az ügyfélszolgálati megkeresés.
Az adatkezelés célja:
a hozzánk beérkező ügyfélszolgálati megkereséseket intézhessük, a kérdéseket megválaszolhassuk.
Adatkezelés jogalapja:
jogos érdek, GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja, amely az ügyfélszolgálati megkeresések rögzítése, megválaszolása és a rögzített ügyfélszolgálati kommunikáció felhasználása esetleges igényérvényesítés során.
Kezelt adatok köre:
E-mail útján érkező megkeresés esetén a velünk kapcsolatba lépő:
- neve,
- e-mail címe,
- Ön által megadott további személyes adatok (ideértve különösen az érdeklődő vagy más érintett személy elérhetőségeit és annak az ügynek a körülményeit, amivel az érdeklődő hozzánk fordult).
Telefonon érkező megkeresés esetén a velünk kapcsolatba lépő:
- neve,
- telefonszáma (vezetékes és/vagy mobil),
- beszélgetés dátuma,
- időpontja,
- Ön által megadott személyes adatok (ideértve különösen az érdeklődő vagy más érintett személy elérhetőségeit és annak az ügynek a körülményeit, amivel az érdeklődő a hozzánk fordult).
Postai úton küldött levél esetén:
- feladó neve,
- címe,
- levél kézbesítésének dátuma,
- Ön által megadott további személyes adatok (ideértve különösen az érdeklődő vagy más érintett személy elérhetőségeit és annak az ügynek a körülményeit, amivel az érdeklődő hozzánk fordult).
Adatkezelés határideje:
általános megkeresésekkel kapcsolatosan kezelt személyes adatokat (ideértve az e-maileket) az adatkezelés céljának megszűnését követően töröljük. Így, amennyiben az e-mailre és az arra adott válaszra várhatóan további ügyintézés, igényérvényesítés érdekében nincs szükség, akkor a törlésről gondoskodunk, egyéb esetleges vitás helyzet tisztázásával kapcsolatos esetben a megkeresés és a válasz törlésére az adatközléstől számított 5 év elteltével kerül sor, a polgári jogi elévülési idővel összhangban.
3. Jegyrendelésekkel és bérletrendeléssel kapcsolatos adatkezelés
A Színház szervezési munkatársai az egyes jegyrendelésekkel kapcsolatos személyes adatokat és információkat külön-külön füzetekben kezelik, amelyeket elzárva, mások számára nem hozzáférhető módon tárolnak.
Az egyes adatkezelések a közönség igényeit (például egy előadásra szeretne jegyet kapni és ezért várólistára feliratkozik) illetve az egyes szolgáltatások gyakorlati lebonyolítását (bérletet vett érintettek melyik előadásra váltják be a bérletet), továbbá külön igényeket, illetve a csoportos foglalásokkal kapcsolatos egyéb szükséges információkat (például igényelt-e az adott csoport drámafoglalkozást, busztámogatást stb.) szolgálják.
A személyes adatokhoz minden esetben úgy jutunk hozzá, hogy azt vagy maga az érintett vagy az őket képviselő (például tanár) adja meg nekünk.
Adatkezelés célja:
a hozzánk beérkező jegyigények minél hatékonyabb és szakszerűbb kielégítése úgy, hogy a közönség érdekei mellett egyúttal az előadásra szóló jegyek minél nagyobb kihasználtsággal értékesítsük.
A bérletet váltott érintettek személyes adatainak kezelés az itt leírtakon felül azt is szolgálja, hogy a bérletek a konkrét előadásra beválthatóak legyenek. A csoportos foglalások pedig azokat a plusz információkat is rögzítik, amelyek a csoportos foglalással kapcsolatos szolgáltatásokból következnek.
Adatkezelés jogalapja:
jogos érdek, GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja, a vásárlói, közönség igények hatékony kiszolgálása és egyúttal annak biztosítása, hogy a Színház az előadásaira, programjaira szóló jegyeket minél nagyobb kihasználtsággal és minél inkább közönsége érdekeit kiszolgálva értékesítse és ezáltal a rábízott kulturális alapszolgáltatást megfelelően nyújtsa.
Kezelt adatok köre:
- név,
- e-mail cím,
- telefonszám,
- egyéb megadott személyes információk, adatok.
Adatkezelés határideje:
az így kezelt személyes adatokat a Színház évente, az adott színházi évad végét követő 15 napon belül semmisíti meg oly módon, hogy az információkat tartalmazó évados füzeteket véglegesen megsemmisíti úgy, hogy mindig az adat megsemmisítést megelőző két évad személyes adatai állnak a Színház rendelkezésére.
4. Panaszkezelés
Adatkezelés célja:
a hozzánk beérkező vásárlói, ügyfél panaszok érdemi ügyintézése.
Adatkezelés jogalapja:
jogos érdek, GDPR 6. cikk (1) bek. f) pontja, a vásárlói, ügyfélpanaszok hatékony, bizonyítható ügyintézése, az így folytatott levelezés, illetve egyén kommunikáció felhasználása esetleges hatósági eljárásban, vagy bármilyen igényérvényesítés során.
Kezelt adatok köre:
- név,
- e-mail cím vagy postai cím,
- Ön által megadott további személyes adatok (ideértve különösen a panaszos vagy más érintett személy elérhetőségeit és annak az ügynek a körülményeit, amivel a panaszos hozzánk fordult).
Adatkezelés határideje:
az ilyen körben kezelt személyes adatokat a polgári jogi elévülési időn belül (jelenleg 5 év) őrizzük, amely az adatközléssel kezdődik.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján a vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
5. Szervernaplózás
Adatkezelés célja:
hibaelhárítás, hibanyomozás, rendszerbiztonság, betörésvédelem.
Adatkezelés jogalapja:
jogos érdek, (GDPR 6. cikk (1) bek. f) pont), amely a különböző rendszerhibák elhárítása, felderítése, védelem a különböző rendszerfeltörések ellen.
Adatkezelés időtartama:
30 nap.
Szervernaplózás keretében a saját szerveren az alábbi adatokat tároljuk:
- IP cím,
- User agent,
- Bejelentkezés időpontja,
- Referer,
- Cookie-k,
- Set-Cookie.
Jelentősebb rendszerhiba esetén, eseti logolás kapcsán azonban sor kerülhet a regisztráció során megadott személyes adatok tárolására is.
III. rész: Adatkezelési elvek, az érintett jogai és azok érvényesítése, ügyintézési határidő
1. Adatkezelési elvek
Az Ön személyes adatait a mindenkor hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően kezeljük, azaz a személyes adatokat csak az Ön, mint érintett hozzájárulásában megadott, vagy jogos érdekkel megalapozott, továbbá a vonatkozó jogszabályokban előírt célokra, a jelen adatvédelmi tájékoztatóval megegyezően, a mindenkori adatkezelési célhoz szükséges mértékben és időtartamban kezeljük, továbbá tároljuk.
Amennyiben személyes adatait az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánjunk felhasználni, erről Önt előzetesen, e-mailen vagy honlapon tájékoztatjuk, annak érdekében, hogy a szükséges hozzájárulását megkapjuk, és egyben biztosítsuk Önnek az eredeti céltól eltérő adatkezelés megtiltásának lehetőségét.
Fentiekre tekintettel különösen az alábbi adatkezelési elveket alkalmazzuk:
- jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság elve,
- célhoz kötöttség elve,
- adattakarékosság elve,
- pontosság elve,
- korlátozott tárolhatóság elve,
- integritás és bizalmas jelleg elve,
- elszámoltathatóság elve.
2. Az érintett jogai
Ön, mint érintett számára a GDPR rendelkezéseivel összhangban az alábbi jogokat biztosítjuk:
1.1. Tájékoztatáshoz való jog
A tájékoztatáshoz való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti Önt, mint érintettet.
Tájékoztatási kötelezettségünknek igyekszünk tömör, világos, érthető és könnyen hozzáférhető formában, közérthető megfogalmazással eleget tenni.
1.1.1. Milyen formában tájékoztatjuk Önt adatai kezeléséről?
Tájékoztatási kötelezettségünknek elsősorban írásban – ideértve az e-mailt is – teszünk eleget. Az Ön kifejezett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy megfelelően igazolta a személyazonosságát.
1.1.2. Milyen határidőn belül tájékoztatjuk Önt adatkezelésünkről?
Indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül tájékoztatjuk Önt valamely Önt megillető joggyakorlásra vonatkozó kérelme kapcsán hozott intézkedéseinkről.
Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, a 30 napos határidő további 60 nappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 30 napon belül tájékoztatjuk.
Ha Ön elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton adjuk meg, kivéve, ha Ön azt másként kéri. A postán elküldött megkeresésekre postai úton válaszolunk.
1.1.3. Van díja a tájékoztatásnak?
A tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítjuk. Ha az Ön kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, akkor figyelembe véve a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával, vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségeket:
- ésszerű összegű díjat számíthatunk fel (Id. lejjebb 1.2. pont másolat készítés díja cím alatt), vagy
- megtagadhatjuk a kérelem alapján történő intézkedést.
A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása minket terhel.
1.2. Hozzáférés joga
A hozzáférés joga minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti Önt.
1.2.1. Milyen információkhoz biztosítunk hozzáférést?
Ön jogosult arra, hogy visszajelzést kapjon tőlünk arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
- az adatkezelés céljai;
- az érintett személyes adatok kategóriái;
- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük vagy közölni fogjuk;
- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama;
- az Ön azon joga, hogy kérelmezheti tőlünk az Önre vonatkozó személyes adatok helyesbítését, egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén ezen adatok törlését vagy kezelésének korlátozását, és egyes jogalapokhoz kötött adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem Öntől gyűjtöttük, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
- az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és Önre nézve milyen várható következményekkel jár.
1.2.2. Hogyan biztosítunk az adataihoz hozzáférést?
Hozzáférési kérelmét legfeljebb – annak beérkezésétől számított – 30 napon belül, a kérelemben megadott elérhetőségre postai úton megküldött válaszlevelében teljesítjük, az általunk kezelt személyes adatairól készült másolat megküldésével.
Ha a kérelmet elektronikus úton küldi meg, válaszlevelünk is lehetőség szerint – elektronikus úton érkezik meg Önhöz jelszóval védve, mely jelszót az Ön által megadott mobilszámra továbbítunk. (Pdf és Excel fájlokat tudunk titkosítani.) Ha más úton kéri megküldeni a választ, kérjük, jelezze ezt a kérelemben.
1.2.3. Milyen személyes adatokról kérhet másolatot?
Az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az Ön rendelkezésére bocsátjuk, bármikor, ha kéri.
1.2.4. Kell fizetni a másolatért?
Alapesetben ingyenesen biztosítunk Önnek a kezelésünkben álló személyes adatairól másolatot.
Ha azonban Ön, több mint egy másolatot kér, a további másolatokért az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthatunk fel, melynek mértékét az alábbiak szerint szabjuk meg:
A másolatkészítés díja:
- A4 lapméretben: 20 Ft+ÁFA/oldal
- A3 lapméretben 30 Ft+ÁFA/oldal
Amennyiben elektronikus formában kérik az adatokat, azt CD formában kapja meg, amelynek díja 1.000 Ft+ÁFA A CD-t postai úton tudjuk kézbesíteni, az Ön által megadott címre.
1.3. Helyesbítéshez (kiegészítéshez) való jog
A helyesbítéshez való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti Önt.
1.3.1. Mit jelent a helyesbítés joga?
Ha az Ön egy vagy több személyes adata nálunk helytelenül vagy pontatlanul szerepel, Önnek joga van a szóban forgó személyes adat helyesbítését kérni. Helyesbítésre irányuló kérelme esetén indokolatlan késedelem nélkül helyesbítjük az Önre vonatkozó pontatlanul kezelt személyes adatokat. Ön jogosult továbbá arra is, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését.
1.3.2. Hogyan biztosítjuk Önnek adatai helyesbítését, kiegészítését?
Helyesbítési kérelmét legfeljebb indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb annak beérkezésétől számított 30 napon belül, a kérelemben megadott elérhetőségre megküldött válaszlevelében teljesítjük. Ha a kérelmet elektronikus úton küldi meg, válaszlevelünk is lehetőség szerint – elektronikus úton érkezik meg Önhöz. Ha más úton kéri megküldeni a választ, kérjük, jelezze ezt a kérelemben.
1.4. Törléshez (elfeledtetéshez) való jog
A törléshez (elfeledtetéshez) való jog nem illeti meg Önt automatikusan, minden jogalaphoz kapcsolódó adatkezelés vonatkozásában.
1.4.1. Milyen esetekben töröljük kérelmére személyes adatait?
Indokolatlan késedelem nélkül töröljük az Önre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
- Ön visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását (hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén), és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- Ön tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre a közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelési jogalapok esetében;
- a személyes adatok jogellenesen kerültek kezelésre;
- a személyes adatokat a társaságunkra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
1.4.2. Mikor nem töröljük adattörlési kérelme ellenére sem személyes adatait?
Az Ön törlési kérelmének nem teszünk eleget, amennyiben az adatkezelés szükséges a személyes adatok kezelését előíró, a társaságunkra alkalmazandó jogszabályi kötelezettség teljesítéséhez.
1.4.3. Milyen intézkedéseket tehetünk meg adattörlés előtt?
Amennyiben törlési kérelem érkezik be hozzánk, első lépésként megvizsgáljuk, hogy a törlési kérelem valóban a jogosulttól származik-e. Ennek érdekében intézkedéseket tehetjük meg:
- elkérhetjük az Ön és a cégünk között fennálló szerződés azonosítására szolgáló adatokat (például szerződésszám, szerződés kelte),
- elkérhetjük az Ön számára általunk kiállított irat azonosítószámát,
- kérhetjük az Önről nyilvántartott személyazonosító adatok megadását (azonban nem kérhetünk azonosításként olyan plusz adatot, amelyet Önről nem tartunk nyilván).
1.4.4. Hogyan töröljük személyes adatait?
Amennyiben eleget kell tennünk a törlési kérelemnek, úgy kötelesek vagyunk mindent megtenni annak érdekében, hogy a személyes adat az összes adatbázisból törlésre kerüljön.
A törlésről jegyzőkönyvet veszünk fel annak érdekében, hogy a törlés megtörténtét igazolni tudjuk, kivéve a regisztráció megszüntetését.
A jegyzőkönyvet cégünk képviselője vagy az a személy(ek) írja(ák) alá, aki(k)nek erre a munkaköri leírása nyomán jogosultsága van. A törlési jegyzőkönyv tartalmazza:
- az érintett (azaz az Ön) nevét;
- a törölt személyes adattípust;
- a törlés időpontját.
Tájékoztatjuk a törlési kötelezettségről mindazokat, akik számára a személyes adat továbbításra került. Amennyiben hozzájáruláson alapul az adatkezelés, Ön jogosult hozzájárulását bármikor, indokolás nélkül visszavonni. A hozzájárulás visszavonását követően az Ön személyes adatait – egyéb jogalap hiányában töröljük. A hozzájárulás visszavonása nem érinti az azt megelőző adatkezelés jogszerűségét.
1.5. Az adatkezelés korlátozáshoz való jog
A korlátozáshoz való jog minden adatkezelési jogalap vonatkozásában megilleti Önt.
1.5.1. Mikor korlátozzuk személyes adatainak kezelését?
Az Ön kérésére korlátozzuk az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük a személyes adatok pontosságát;
- az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- már nincs szükségünk a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
- Ön közhatalmi jogosítványon alapuló vagy jogos érdeken alapuló adatkezelés esetében tiltakozott az adat