Madách Imre: Az ember tragédiája

Madách Imre nagylélegzetű drámai költeménye a gimnazisták kötelező olvasmánya. A Kolibri Színház előadása nem csak őket, de a kicsivel fiatalabbakat és az idősebbeket is megszólítja.

Az alkotók a szöveg hiteles tolmácsolása mellett arra törekszenek, hogy az újszerű színpadi megoldások, a digitális látványvilág és az interaktivitás révén minden korosztály maradandó élménnyel gazdagodjon, megtalálja a mű számára legfontosabb üzenetét. Lesznek, akiket a mű filozófiai rétege indít elmélyült gondolkodásra, míg másokat az újszerű látványvilág, a zene használata, vagy a színészi játék ragad magával. Lesz, aki az Évával, a színről színre egyre öregedő Ádámmal, vagy a Luciferrel átélt kalandokat, a megidézett történelmi korszakokat élvezi. Kihez az Úr, kihez az „ördög” érvei állnak majd közelebb. Lucifer is, az Úr is a teremtést és az embert szolgálja. Ha ezt elfogadjuk, megértjük, hogy a kétkedés a világ megismerésének éppen olyan fontos eszköze, mint a hit, a mese vagy a tudomány. Az interaktív történetmesélés és a digitális technológia új színházi lehetőségeit kutató PlayOn! nemzetközi együttműködés keretében létrejött előadásban a Kolibri Színház szinte teljes társulata részt vesz. Külön érdekessége az előadásnak, hogy Lucifer szerepét színházunk dramaturgja, Horváth Péter József Attila-díjas író játssza.

Emma csöndje

A hétéves Emma épp két hete, három napja és tíz perce jár iskolába. Más, mint az osztálytársai: különösen érzékeny a zajokra, és retteg, ha meg kell szólalnia mások előtt. Az emberekkel nehezen kommunikál, ám a tengeri állatokat megérti. Szülei munkahelyén, a tengerbiológiai kutatóközpont állatkórházában barátja lesz a sebesült cápa, a narvál, a lamantin, a rája, a polip. Emma úgy képzeli, hogy a világ egy nagy akvárium, ő pedig egy pici tengeri uborka az akvárium fenekén. A tengeri uborkák ugyanis nem zavarnak senkit. A tengeri uborkák láthatatlanok. Egy nap végletesen legyengült, kicsi kardszárnyú delfin érkezik a kórházba. Egyedül Emma képes megérteni őt, de ahhoz, hogy segíthessen, muszáj másokkal is megértetnie, mi a baj. Ehhez pedig le kell győznie önmagát. Nem lehet többé kicsi, láthatatlan tengeri uborka az akvárium fenekén.  

Az előadás – amellett, hogy érinti a környezetvédelem és a klímaváltozás égetően aktuális kérdéseit – egy különös kislány történetén keresztül mesél az egyén felelősségéről, a barátságról és a bátorságról a kisiskolás korosztálynak. 

 

 

Erich Kästner: Emil és a detektívek

CSAK ONLINE ELÉRHETŐ ELŐADÁS

“Írjon olyasmiről, amit ismer! Írjon a földalattiról, szállodákról meg egyéb ilyen dolgokról! Írjon a gyerekekről, akikkel naponta találkozik az utcán, olyan gyerekekről, amilyenek mi voltunk egyszer.” Kästner megfogadta az egykori főpincér tanácsát, és emlékezve egy jegy nélkül villamosozó, bőröndös kisfiú esetére, megírta Emil és a detektívek című regényét. Ezt a tanácsot követtük mi is, mikor eldöntöttük, hogy Horváth Péter új színpadi adaptációjában játsszuk el az évtizedek óta népszerű nyomozás izgalmas történetét, hogy abban nézőink a mai gyerekekre, a mi világunkra ismerhessenek. Kästner felfedezőútra biztat: ismerjük meg közelebbről a mai kiskamaszok világát! Emil pedig leszáll a villamosról, körülnéz, kire számíthat, ki segít neki elkapni a tolvajt?

Nem kérdés: rajtunk a sor! Ne félj, Emil! Jövünk!

Az óriáscsecsemő

Opera énekesekre és bábokra
14 éven felüli fiataloknak és felnőtteknek
Déry Tibor avantgarde színműve alapján született kortárs ősbemutató.


Az opera kezdetén egy szülőszobában vagyunk. Egy asszony vajúdik. Megszületik az
Óriáscsecsemő. Az anya belehal a szülésbe. A gyermek átlagon felül erős, okos és hatalmas.
Vajda Gergely operájában egy férfi élet állomásait kísérjük végig a csecsemőkortól a felnőtté érésig. A történetben kitüntetett szerepet játszanak az elvek, az érzelmek és a nők.
Mi az élet értelme? Kire bízzuk a sorsunkat, kinek a tanácsait kövessük? A Nő megfejthetetlen rejtelem? Mi a szeretet, a szerelem, a pénz, a társadalom és a kötelesség?

Az előadás időtartma kb. 105 perc egy szünettel.

 

 

                                    


 

 

 

Az aranygyapjas kaland

Kolibri Színház (VI. Jókai tér 10.)

Csapatépítő utazás

Mi előzte meg az Olimpiai játékokat? Kik találták ki és miért? Történetünk példa arra, hogyan változott a harc a kalandozások során játékká, nemes versengéssé.

A trónbitorló Péliász király megrémül egy jóslattól: attól fél, hogy az ifjú Jászón a trónjára tör. Teljesíthetetlennek látszó feladattal bízza meg: hozza el Kolkhiszból a híres aranygyapjút. Jászón ötven társával indul el az Argó nevű hajón, Minden akadállyal megküzdve érkeznek Kolkhiszba. Médea, a király lánya varázslattal segít a fiatal hősnek megszerezni az aranygyapjút. Vígan és épen térnek haza Jolkoszba, ahol Jászón lesz a király. Megfogadják, hogy négyévenként összegyűlnek, hogy újra és újra összemérhessék erejüket. Úgy, ahogyan manapság teszik ezt a versenyzők, az Olimpiákon.

Az előadás időtartama kb. 150 perc egy szünettel.

Bemutató: 2019. április 6.

A zenés játék a Proscenium Szerzői Ügynökség enegedélyével kerül bemutatásra.

 

 

 

Asaya Fujita: Bekkanko, a grimaszdémon

CSAK ONLINE ELÉRHETŐ ELŐADÁS

Ez a világszerte nagy sikerrel játszott, kortárs japán mesejáték igazi szerelmes történet. Egy vak lány és egy ijesztgetésre alkalmatlan, de mindenkit mosolyra fakasztó grimaszdémon szerelméről szól. Szeretheti egymást ember és démon? Mit szól ehhez a Hegyek istennője, mit szólnak a falubeliek, és mit szól Juki apja, a vadász? Sikerül-e a szerelmes Bekkankónak megtalálni a zöld mezőn megbújó egyetlen kék virágot, hogy gyökerének varázserejével visszaadja Juki szeme világát? A mesejátékot 7-10 éveseknek ajánljuk.