9-11 éveseknek

Rosemarie Eichinger regényét színpadra alkalmazta: Szívós Károly

Esznek-e a halottak epertortát?

Kolibri Fészek (VI. Andrássy út 74.)

Egy különösen szép darab a gyászról. Egy lányról, akit az iskolában kicsit furcsának tartanak, és egy fiúról, akinek meghalt az ikertestvére. Egy darab a halálról, de leginkább mégis az életről. Arról, amit elveszítettünk, és arról, amire rátalálhatunk. Legfőképpen pedig a temetőből a valódi életbe vezető kiútról, amelynek során még az is kiderül, vajon esznek-e a halottak epertortát…

Az előadás időtartama 60 perc.

Bemutató: 2019. január 12.

A szerző engedélyét a Thomas Sessler Verlag (Bécs) és a Hofra Kft. közvetítette.

www.hofra.hu

EMMA – Grisnik Petra mv.

SEVERIN BLUM /Emma apja / – Mészáros Tamás

PETER – Fehér Dániel

THERESE FUNK – Megyes Melinda

EMMA báb, PETER ANYJA – Török Ági

PETER báb, PETER APJA – Szívós Károly

 

 

Dramaturg: Horváth Péter

Díszlet, szcenika: Farkas István

Jelmez-báb: Orosz Klaudia

A rendező munkatársa: Vajdai Veronika

Rendező: Szívós Károly

Április 9. kedd 10:30
Április 10. szerda 15:00
Május 15. szerda 10:30

„A gyász témájától a legtöbb szülő igyekszik távol tartani a gyerekét. Pedig őket foglalkoztatja, mi van a halál után, és óhatatlanul szembesülnek is az elmúlással. A darab témája valójában nem a halál, hanem a veszteség feldolgozása, a barátság, maga az élet” – Esznek-e a halottak epertortát? – Kultúra.hu

„A Kolibri Színház picinyke játszóhelyén, a Kolibri Fészekben egy-két lépcsőzetes fadoboz és néhány textilborítású, várfokszerűen lépcsőzetes tetejű paraván szolgálja a játékot. Zugokat, sírokat, lakásbelsőt lehet teremteni belőlük, a paravánok lyukain pedig elő-előbújhatnak a gyerekek bábalakjai (Orosz Klaudia munkái.) (…) A játék tiszta, egyszerű, reflektálatlan. Grisnik Petra Emmája megtanítja Fehér Dániel Peterjét együtt élni a halottal – vagyis hogy a fiú ne zárja ki elhunyt szerettét az életéből. (…) Grisnik Petra vendégként játssza Emmát. (…) A megteremtett figura kiegyensúlyozottságán látszik, hogy Emma harmonikus szülő-gyerek kapcsolatban él az apjával. Mészáros Tamás Apa-alakítása különösen tetszik nekem: visszafogott, nem érzelmes, mégis árad belőle a gyereke iránti bizalom és szeretet. Anya nélkül felnőni rettenetes lehet, de ha ilyesmi történhet egy gyerekkel, akkor legalább jusson neki olyan Apa, mint amilyet Mészáros Tamás játszik.” – Temetői járat – SpirituszOnline, Stuber Andrea írása

„Grisnik Petra már a Mary és Max-ben bizonyította, hogy alkatához igen jól illenek a kamaszlány-szerepek. Itt is a legnagyobb természetességgel hozza az egyszer fülig érő szájú, a másik pillanatban már kelletlen és utálatos, szögletességében is bájos Emmát. Fehér Dániel a kamaszfiú, Peter szerepében hasonlóan hiteles. Mészáros Tamás az apa, Megyes Melinda a gyámhivatali ügyintézőből az apa barátnőjévé előlépett szerepben nem megmondó-embereket, hanem magukban is sokszor bizonytalan, csetlő-botló, ezért rokonszenves felnőtteket mutatnak meg. Szívós Károly és Török Ági a fiú szülei mellett Emma és Peter bábját a tőlük megszokott érzékenységgel keltik életre” – Mesék szerelemről és halálról – Színház.net, Turbuly Lilla írása