Hangmadár
Hangmadár
interaktív mesejáték
A gyerekelőadásokban a gyereknézők fizikai bevonása a mesébe, az
interaktivitás, az események fordulatainak jobb megértését, a mélyen
megélt érzelmi azonosulást szolgálja. A közös játékok a történések
szereplőjévé avatja a nézőket. A szereplők rangjára emelt gyerekek és
az előadóművészek együttese, örömteli játéka, teret ad az
improvizációnak, erősiti a „most születik meg” -érzést, növeli
alátottak egyediségét, rangját.
Mindez nyilvánvaló, amikor ismert mesét állítanak színpadra a
művészek. Bár a Hangmadár esetében a cím ismerősen cseng, de
senki sem látott még hangmadarat, kevesen olvastak hangmadár
mesét. Jobban belegondolva azt se tudjuk „milyen fából faragták”.
Egyben lehetűnk csak biztosak, hogy van hangja, de az már
bizonytalan, hogy milyen.
A Megyes Melinda és a nézők közös játékából megelevenedő
történet szöveg nélküli akciókra épül. Minden jelenete érdekes. A
játék testbeszédből, ritmizálásból, hanghatásokból, vizuális jelekből
teremt saját színpadi nyelvet, olyat, amihez nem kell tolmács, a
világon bárhol fordítás nélkül is érthető. A kis jenetek az előadás
végére állnak össze mesévé. A játék során közösen teremtjük meg
hősünket, a hangmadarat.
A klasszikus mesejátékok általában ismert mesét illusztrálnak, ismert
eseménysorokat rajzolnak le, színeznek ki tetszésük szerint. Nálunk a
játékokból kerekedik ki a mese, születik meg, válik valóságossá az
addig csak képzeletünkben élő HANGMADÁR!
Nem csak neked, de veled is játszunk!
Az előadás időtartama kb. 30 perc, melyet rövid játék követ.
Bemutató: 2022. október 29.
Játssza: Megyes Melinda
Dramaturg és társrendező: Eck Attila
Tervező: Orosz Klaudia
Játékmester: Szívós Károly
Video: Kovács Ivó
Interaktív hang: Márton Péter
Szcenikus: Farkas István
Zene: Novák János
A rendező munkatársa: Vajdai Veronika
Szerző-rendező: Novák János
Az előadás a Mapping európai uniós együttműködés keretén belül jött létre.
„A gyerekek számára maradandó és különleges immerzív élményt nyújtott az előadás, a legmodernebb audiovizuális technológiát használva. Ezt az élményt egy előadó, egy történetmesélő irányította – a nagyon tehetséges Megyes Melinda -, aki a közönséggel barátságot kötve varázsolta az előadást egyszerre közös és személyes élménnyé. Mint minden jó drámában, a Hangmadárban is megtalálható a feszültség, a konfliktus és a humor – mindez egy univerzális témán keresztül (hogyan hozunk létre hangokat és hogyan viszonyulunk hozzájuk?). A Hangmadár nagy sikert aratott, biztos vagyok benne, hogy jó fogadtatásban fog részesülni a külföldi fesztiválokon is. Sok sikert kívánok a további előadásokhoz, itthon és Európa-szerte!” – Neil Zoladkiewicz rendező, a londoni Richard Challoner School volt színházi vezetője
„Kellemesen, könnyen áttekinthető és levegős az előadás rendszere, világa, aminek köszönhetően megteremtődik belőle valamiféle elringató, nyugodt harmónia. Van benne technika, nem is kevés, mégis minden pofonegyszerűnek látszik: egy mozdulattal válik a párnából madár, és elég felnyitni egy kisebb vagy egy nagyobb láda tetejét, máris feltárul egy egész világ hangokból és mindenféle kincsekből” – „Hamar elrepül” – SpirituszOnline, Rádai Andrea írása