A Pont, pont, vesszőcske a Revizoron

2013. 10. 17.

A Revizoronline írását olvashatjátok csecsemőszínházi bemutatónkról, a Pont, pont, vesszőcskéről.

Újab kritikát kaptunk, ez alkalommal a Revizoronline írásából olvashattok részletet csecsemőszínházi bemutatónkról, a Pont, pont, vesszőcskéről.

 

A Kolibri Pont, pont, vesszőcske című előadása a csecsemőszínház új oldalát mutatja meg, ami így továbbgördítheti a műfaj legitimációját és meghonosodását. Ám ezzel együtt több szempontból sokkal hagyományosabb, mint a színház legkisebbeknek szóló, korábbi előadásai.

 

E cikk írója már sokszor kényszerült magyarázkodásra a műfaj elnevezésével kapcsolatban, és egyébként sem tartja szerencsésnek a csecsemőszínház szó alkalmazását. A közkeletű értelmezés szerint a csecsemő ugyanis nagyjából az 1 hónapos és 1 éves kor közötti korosztályt takarja. Ez pedig nemcsak kaján megjegyzésekhez (a példa kedvéért: nyilván mutatnak nekik néhány piros lufit… és mózeskosárból nézik végig?), hanem konkrétan félreértésekhez vezethet.

 

IMG_0457.(photo_juditszlovak)

 

A műfajban meghirdetett előadások célközönsége ugyanis ennél sokkal tágabb, a 0 és 3 év közötti korosztály. Tehát inkább arról van szó, hogy a csecsemőszínház nem korhatáros alulról, hiszen tárt karokkal várják a pár hónapos bébiket is, de nyilvánvaló, hogy a nagyobbacskák több csatornán keresztül kapcsolódhatnak az előadásokhoz.

 

Ráadásul a Pont, pont, vesszőcskét kifejezetten az 1-3 éves korosztálynak ajánlja a Kolibri Színház, míg a korábbi csecsemőszínházi előadásokat, a Négy évszakot, a Todát és a Tekergőt 0-3 éves korig hirdették meg. Ami azért érdekes, mert az utóbbi kettő inkább verbális jellegű előadás, melyek – természetesen – más színpadi elemek mellett erőteljesen támaszkodnak szövegekre: a Toda ismert gyerekverseket dolgoz bele az előadásba, a Tekergőpedig Orbán Ottó verseit. A Bozsik Yvette társulatának köszönhető Négy évszak pedig elsősorban táncra, és ezen túl a konkrét évszakokra jellemző jelmezekre és használati tárgyakra épül.

 

A Pont, pont, vesszőcske ezzel szemben sokkal pőrébb, eszköztelenebb előadás: egyfajta ’visszatérés’ az ősi elemekhez.

 

 Folytatást itt talál.

 

További kritikákat itt olvashat.