12 éves kortól

Jeli Viktória - Tasnádi István:

kettős:játék

Kolibri Színház (VI. Jókai tér 10.)
II. félév

A14 és A15 egy online videójáték chat-szobájában ismerkednek meg. Mindenben őszinték egymással, egyetlen dolgot, a legfontosabbat kivéve. De létezhet-e kiteljesedés vélt vagy valós gyengeségeink felvállalása nélkül? Kerülőutak és párhuzamosan futó ösvények, amelyek végül a megértéshez és az elfogadáshoz vezetnek. A közönség egyik része a lánnyal, a másik része a fiúval teszi meg az utat távolodóban egymástól – egymásig. Az előadás a Platform Shift+ nemzetközi együttműködés keretében jött létre.

Az előadás időtartama kb. 65 perc szünet nélkül

Bemutató: 2016. február 20.

 

Az előadás kezdetét követően, későn érkező nézőinket a játéktér adottságai miatt nem áll módunkban beengedni.
Megértésüket köszönjük!

Az előadás a Platform Shift + nemzetközi együttműködés keretében jött létre.

  Platform logo      eu_flag_creative_europe_co_funded_pos_[rgb]_left

Szereplők:
TÜNDE (14 éves) – Bartos Ági m.v.
ARAGORN15 (avatár) – Fehér Dániel
HIDE-MAN (bérgyilkos) – Ruszina Szabolcs
MESI (barátnö), SPAMSZŰRŐ – Alexics Rita
ARWEN14 (avatár) – Nyirkó Krisztina
HÁRÚN (15 éves) – Nizsai Dániel
WIFIMAN (dzsinn) – Krausz Gábor
REBI (barátnő), LENKE (húg), KUKA – Kőszegi Mária m.v.
GÉMER, SZUNDI, KHÁRON (csempész), ANDRÁS, JAKE – Bárdi Gergő m.v.
ANYA, KAKAS, SZÖRCS, BELLA – Megyes Melinda
OLIVÉR, ÉBRESZTŐ, HATÁRŐR, EDWARD – Mészáros Tamás

Díszlet: Pintér Réka
Jelmez: Szabó Gergely
Zene: Monori András
Digitális design: Zádor Tamás, Samu Bence
Vetítés: Farkas István, Mikuska Péter
Mozgás: Gyevi Bíró Eszter
Rendezőasszisztens: Hajsz Andrea, Vajdai Veronika
Rendező: Vidovszky György 

Április 23. kedd 15:00
Április 23. kedd 18:00
Április 24. szerda 15:00
Május 14. kedd 15:00
Május 14. kedd 18:00

Egy játékoldalon kezdődött a kapcsolatuk, amely később furcsa fordulatot vett. (…) Vidovszky György ismét ifjúsági előadást rendez a Kolibri Színházban. A nagy sikert aratott Cyber Cyrano és Delete után ezúttal Tasnádi István és Jeli Viktória, kimondottan a színház felkérésére írt kettős:játék című darabját viszi színre. – Menekült fiú és siket lány a cybertérben – Kultúrpart.hu

Bár a menekült fiú és a siket lány csak egy videójáték chatszobájában ismerkedtek meg, nem kerülhették el az igazi találkozást sem. De mire képes a wifi-ember? Vidovszky György interjú. –Különös kaland a neten – Kultúrpart.hu, Marosi Viktor interjúja Vidovszky Györggyel

A kettős:játék egyik különlegessége, hogy a cselekmény szinte végig a virtuális világban játszódik. A színészek chateléseket, profilokat és avatárokat jelenítenek meg a színpadon. (…) A virtuális teret vetítések, futurisztikusan világító és mozgatható paravánok és emotikon alakú párnák hozzák létre (díszlet: Pintér Réka). A színészek megállják a helyüket ebben a közegben, lendületesen és magukat komolyan véve teszik arcuk elé az emotikonokat, válnak videojáték hőssé, vagy jelenítik meg az egyik Alkonyat-film emblematikus jelenetét. A kamasz hősök (Bartos Ágnes és Nizsai Dániel) őszinték, a játék avatarok (Császár Réka és Fehér Dániel) menők (…) – Aragorn és Arwen randevúzik a Mátrixban – 7óra7.hu, Hajnal Márton írása

Mindig azt mondjuk, hogy az internetes kommunikáció milyen rossz dolog. A rossz része az, ha teljes egészében helyettesíti a valós, igazi kapcsolatokat. De különben pedig az a véleményem, tágítja a lehetőségeket, ha az ember jól használja, akkor egy csomó előnye van. (…) A Cyber Cyrano arról szól, hogy mire nem való az internet, a kettős:játék inkább arról, hogy mire való, mire is használható. – A siket és az emigráns – Pesti Műsor Online, Bóta Gábor interjúja Vidovszky Györggyel

Vidovszky György a rendezéseiben mindig frissen reagál a kor problémáira. (…) Sokan szeretik magukat a giga filmek nyomán tettre kész, minden váratlan szituációra azon nyomban remekül reagáló, erős, eszes, szuperhősöknek képzelni. Ábrándképeket vetítünk ki magunkról, és ezeket, ha akarjuk, már meg is valósíthatjuk a cyber térben. – A siketnéma és a menekült – Népszava Online, Bóta Gábor írása

És valahol ebben rejlik annak a titka is, hogy az előadás miért nem válik demagóggá vagy szájbarágóssá. Azért, mert valójában nem ítél el semmit. Rávilágít az internethasználat hangsúlyozottan csak lehetséges előnyeire és hátrányaira egyaránt. Egyúttal ezeket nagyon jó érzékkel összekeverve alkot egy teljesen örök érvényű történetet egy fiúról és egy lányról. – Egy félig látott előadás nagyívű tanulságai – Pótszékfoglaló.hu, Stermeczky Zsolt Gábor írása

A színdarabban értelemszerűen főszereplő az internet, amelyet konkrét figurák is megtestesítenek: Szanitter Dávid (…) Wifimanje mellett a Haydn-parókás Hide-man, aki kérésre eltünteti Tünde látómezejéből a nemkívánatos ismerősöket a neten. Ruszina Szabolcs könnyed eleganciával és szintén csipszet rágcsálva likvidál szorgosan. Hőseink videójáték-beli énjét Császár Réka és Fehér Dániel játsszák adekvát mezben és mozgással. (…) Az előadás formai világában Pintér Réka díszlete mellett Zádor Tamás és Samu Bence digitális dizánja meghatározó, és igen jól sikerült alkotórésze a produkciónak Monori András gépiesnek ható és fülbe ülő zenéje. – Play – kettős:játék (Kolibri Színház) – Spiritusz Portál, Stuber Andrea írása

Vidovszky színházi értelemben megint elment a falig: könnyű kézzel elénk pakolja a gondolkodnivalót. Anélkül, hogy véleményezné – miközben segít bennünket a saját vélemény kialakításában. A vetítéssel és a hangsúlyosan meseszerű, fantáziadús megjelenítéssel (a jelmez Szabó Gergely, a díszlet Pintér Réka munkája) vonzóvá teszi a virtuális világot és az abban való létezés határtalanságát, ezért hiteles a veszélyek megjelenítése is. A színészek erőteljesen, hatásosan képviselik a figura helyzetét – ez a „teljes odaadás”, a saját igazságban való mély meggyőződés ugyancsak a hitelességet , valamint a közönség gondolkodásra serkentését erősíti. – Avatár vagyok – Revizor Online, Csáki Judit írása

Ez a korunk virtuális valóságát szemléltető megoldás korosztálytól függetlenül érdekes, kinek azért, mert ebbe született, kinek azért, mert még mindig tanulja az internet lehetőségeit és korlátait. Az előadás vetítéssel és kellékekkel (…) megkapóan játszik a színház tárgyi jelenvalósága és a virtuális terek jól ismert absztrakt jeleinek egybejátszásával – Színház minden generációnak – A kettős:játék a 7óra7.hu válogatásában